Voorzorgsmaatregelen voor het skiën


Voor degenen die de mogelijkheid hebben om naar de bergen te gaan om te skiën, volgen hier enkele tips voor deze goede vakantie ... de rest!

Opwarmen:

Skiën is een veeleisende sport die een goede fysieke voorbereiding vereist. Ten minste vier weken voor vertrek is het belangrijk om te beginnen met enkele flexibiliteitsoefeningen (dijen, buikspieren, bilspieren), stretching en oefeningen die de hart- en longcapaciteit verbeteren (hardlopen, zwemmen, fietsen). Deze oefeningen helpen de pezen en spieren te versterken, om in vorm te komen met meer conditie. De fysieke voorbereiding zal zijn effect hebben, maar als je het combineert met een slechte levensstijl, kan het contraproductief zijn. Om in vorm te zijn, is het een geheel: het is nodig om te oefenen, en tegelijkertijd de excessen te beperken: voedsel, alcohol, sigaretten, algemene vermoeidheid, ... Het doel van de voorbereiding is om te zorgen dat uw conditie top is en anderzijds is het belangrijk om een evenwicht te vinden tussen de juiste dosis inspanning, genoeg om niet te stagneren maar niet te veel om niet moe te worden.

Verplichte zonnebrandcrème:

In de bergen versterkt de hoogte de effecten van de zon en de sneeuw reflecteert sterker de U.V. Daarom is een goede zonnebrandcrème, met een hoge mate van bescherming, essentieel. Vergeet de lippenstift niet, met U.V.-bescherming die de lippen beschermt tegen kou en zon. Sommige merken hebben het voordeel dat ze een kleine duo-hoes presenteren die gemakkelijk in een zak glijdt en zonnebrandcrème en lipstick combineert.

Zonnebrillen:

Het is belangrijk om na te denken over het beschermen van uw ogen, niet alleen tijdens wintersport in de bergen, maar ook buitenshuis. Daarom zijn brillen met een hoge mate van bescherming essentieel. Het is aan jou om je look te kiezen ...

Bestrijding van uitdroging:

De berglucht is droog en de meeste huizen zijn te warm gestookt. Als je een probleem hebt met uitdroging, overweeg dan het meenemen van een hydraterende melk of crème voor het lichaam en gezicht, hydraterende druppels voor je ogen en een hydraterende spray voor je neus. Evenzo is het belangrijk om tijdens het skiën voldoende te drinken, ondanks het ongemak om naar de wc te moeten gaan.

Voorkom energieverlies:

Skiën is een sport die veel energie verbruikt. Het kan interessant zijn om een ​​aantal energiebaren mee te nemen tijdens het skiën, die zonder problemen kunnen worden geconsumeerd in een gondel of stoeltjeslift.